28.10.2016

Kaasoni, uskottuni

Avasin illalla läppärin, ja kirjoitin näytölle avautuneen googlen hakusanaksi "mikä on kaaso?":
"Kaaso on morsiamen uskottu henkilö ja avustaja häihin liittyvissä asioissa, ja siksi tehtävään valitaan yleensä morsiamen sisar tai paras ystävä. Nykyään kaasoja voi olla häissä useampi tai vaihtoehtoisesti ei yhtään.
Juuri näin on myös minun kohdallani.
He ovat minun parhaita ystäviäni.
He ovat uskottujani.
Ja haluan ehdottomasti esitellä heidät myös kaikille teille, blogini lukijoille!

Tässä he siis ovat, ihanat kaasoni!

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Sini ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Kaikille blogiani lukeneille on varmasti ehtinyt jo tulla selväksi, että Sini on minun siskoni.

Me ollaan tunnettu (yllätys, yllätys!) mun koko elämä, eli vähän reilu 30 vuotta, ja jossain siinä sen matkan varrella on ehditty otella monen monta hiuksistavetomatsia ja nipistelytappelua toisen tahallisista ärsyttämisskaboista puhumattakaan. Taisteluiden tauottua Sinistä on kuitenkin tullut mulle aina vain läheisempi ja tärkeämpi. Sini on mun ultimaattinen tukeni ja turvani, mun bff. Se, jolle voin puhua, kun tuntuu ettei ole ketään kelle puhua. Ja Sini tuntee mut paremmin kuin minä itse!

On lottovoitto omistaa Sinin kaltainen sisko, enkä parempaa isosiskoa (ja kaasoa) voisi mitenkään itselleni toivoa! ❤️

Sinin kanssa JYPin pelissä viime syksynä. 

Nämä seuraavat kolme upeaa naista puolestaan tulivat kaikki elämääni noin 17 vuotta sitten, yläasteen alkaessa. Aikaa tuosta hetkestä on kulunut paljon enemmän kuin näin äkkiseltään tuntuu, ja elämä on kuljettanut meitä hyvin erilaisia mutta silti niin samanlaisia ihmisiä hyvin erilaisiin tilanteisiin. Elämäntilanteet ovat muuttuneet, me jokainen olemme kasvaneet ja omaa elämäämme rakentaneet. Mutta niin vain yksi pysyy ennallaan, ja se on ystävyys, sillä he olivat parhaita ystäviäni silloin ja he ovat parhaita ystäviäni edelleen... 

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Pinja ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Seitsemännen luokan ensimmäisinä päivinä vietin välituntia ikkunalaudalla istuskellen, kun Pinja käveli luokseni. Meillä synkkasi heti, ja jännittävään, jopa hivenen ahdistavaan uuteen elämäntilanteeseen tuli yhtäkkiä kirkas valonpilkahdus. Niin alkoi meidän ystävyys. 

Pinja on upea, kaunis ja valloittava persoona. Täysin omanlaisensa, ja paras juuri sellaisena ❤️Pinjasta kuultaa myös vahva seesteisyys, jonka läsnäolo on hyväksi tällaiselle kaikki-mulle-heti-ja-nyt-morsiamelle.

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Anna ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ 

Luokkamme uusiin, minulle tuntemattomiin oppilaisiin kuului myös kaverikaksikko, joista toisen nimi oli Anna.  Huomasin heti kuinka herttainen, hyväsydäminen ja ihana ihminen Anna oli, ja hänen iloisuutensa ja nauravaisuutensa hurmasi minut heti ensi hetkestä alkaen. 

Anna on edelleen vuosien jälkeenkin aivan samanlainen kuin 17 vuotta sitten; iloinen, ja ihan yhtä ihana ❤️

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Teresa ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ 

Ette varmaan arvaa kuka se toinen kaverikaksikon osapuoli oli?  

Teresa on vuosien saatossa ajautunut hieman kauemmas synnyinseudultamme, ja näemme enää harvoin. Mutta se, kuinka usein me näemme ei ollutkaan minun kaasovalinnoissani prioriteettini nro. 1. Sen sijaan tein päätöksen kaasoistani sydämellä, ja se ei koskaan unohda niin vahvaa ystävyyttä kuin se, joka minun ja Teresan välille silloin 17 vuotta sitten syntyi ❤️

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Jenni ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Jenniin olen saanut tutustua lähemmin muutama vuosi sitten, mutta en suoraan sanottuna enää juurikaan edes muista aikaa enkä elämää ilman Jenniä. Se kertoo jotain siitä kuinka tärkeästä ihmisestä onkaan kyse...

Jenni on hyväntahtoinen ja sydämellinen, aito ihminen. Se joka ei Jennin kanssa tule toimeen voi katsoa vain peiliin, sillä näin herttaisia ihmisiä on harvassa! ❤️

Minä, Pinja, Anna ja Jenni.
Kuva otettu elokuussa, Pinjan polttareissa. 


❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Krista ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ 

Krista on Kristianin pikkusisko.

Olemme tavanneet ensimmäisen kerran yläasteella, mutta vain ohimennen. Niinpä ajattelen meidän ensitapaamisen olleen vasta eräänä syksyisenä päivänä vuonna 2009, kun Kristian vei minut isänsä luona järjestettyihin juhliin. Kun automme kaartoi pihaan huomasin Kristan seisovan ulkona, odottamassa meitä. Nousin autosta ja minusta tuntui etten jännitykseltäni pysty edes kävelemään, mutta suurin osa jännityksestä karisi maahan siinä samassa, kun huomasin Kristan tulevan meitä kohti kasvoillaan leveä hymy. 

Kristankaan kanssa emme näe usein, mutta se ei edelleenkään ole minulle se tärkein peruste kaason tehtävää ajatellen. Ja aina silloin harvoin kun me kohdataan voin sanoa rehellisesti, että minulla on ihanaa! Krista on uskomattoman upea,huumorintajuinen ihminen, josta on ihana saada uusi "sisko"! ❤️ 

MUTTA MIKSI 6 KAASOA YHDEN KAASON JA VIIDEN MORSIUSNEIDON SIJAAN?


Siksi, että minulle sana 'kaaso' tarkoittaa häiden tärkeintä ihmistä (heti sulhasen jälkeen ❤️).  Ja jos kaaso on se tärkein, tarkoittaa se sitä, että morsiusneito on jotenkin... noh - vähemmän tärkeä.

Niinpä minun ajatusmaailmassani kuilu kaason ja moriusneidon välillä on vain liian suuri. En halunnut "alentaa" ketään minulle niin tärkeää ihmistä toissijaiselle tittelille, ja vaikka leikkimielisesti Siniä "pääkaasokseni" välillä kutsunkin (sillä hänelle nyt vain suurin osa kaikesta valko-vaaleanpunaisesta ja glitteröidystä häähömpötyksestäni suuntautuu) ovat nämä kaikki upeat naiset minun kaasojani, sillä he ovat ne minulle tärkeimmät ihmiset! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti