22.8.2016

Unelmahäiden Must have - Top 10

Häiden tunnelma ja tyyli on minulle tärkeä asia. Kenellepä morsiamelle ei. Mutta koen mielestäni erityisen suurta tarvetta sille, että asiat sopivat toisiinsa eikä irrallisia osia jää, olipa sitten kyse pienistä yksityiskohdista tai suurista tekijöistä. Juhlapaikan tulee sopia valittuun tyyliin, samoin koristeiden, minun pukuni, ja kutsukorttienkin. Tyyli on se, joka kokoaa ympärilleen kaiken.

Tyyliin liittyviä asioita on tullut mietiskeltyä mielessä moneen kertaan ja niinpä ajan ollessa sopiva oli minulla mielessäni muutama "sisustuksellinen" asia, joita ehdottomasti halusin Kristianille ehdottaa!

Tässä siis minun Unelmahäiden Must have - Top 10!

1. Kattokruunut


Tarvitseeko edes selittää..? Ne ovat niin näyttäviä ja kauniita, ja koristeltavissa moneen tilaan sopiviksi. Lisäksi niitä on mahdollista käyttää sekä sisällä että ulkona, ja koristelun avulla ne on helppo saada sopimaan tilaan kuin tilaan.

Minä tahdon häihimme ehdottomasti kattokruunun, ja mielellään useammankin. Ne herättävät juhlapaikkanamme toimivan tanssilavan mielestäni upeasti eloon, ja luovat ihanan kontrastin vanhassa puisessa rakennuksessa.


2. Valot (fairy lights)


Voitko kuvitella että hääjuhlanne pidetään vanhalla tanssilavalla, jonka reunoilla ei kulje valojen ketjua valaisemassa pimeää iltaa? Minä en voi. Siksi nämä valot löytyvätkin minun Unelmahäiden Must have-listaltani! 


3. Tyynyt



Juhlapaikkamme reunoja kiertää kiinteä penkkirivistö, jonne haluan asetella tyynyjä. Ne ovat mielestäni upea sisustuselementti, sekä tuovat rentoutta hääjuhlaan. Lisäksi tyynyihin on helppo saada häidemme värit näkymään, myöskin sellaiset värit joiden löytäminen muussa koristelussa olisi jollei mahdotonta niin vähintäänkin haastavaa. 

4. Ruusukuvio 


Rakastan kaikkea ruusukuvioista, ja sitä on jotenkin saatava myös häihin! Mutta miten? En tiedä vielä. Ideoita kuitenkin on monia! Astiat ovat aina toimiva vaihtoehto, eikä kukaan kiellä käyttämästä astioita muutoinkin kun vain pelkkää ruokailua varten... Tai sitten ne tyynyt? Tai vaikkapa baarin paperipillit... 


5. Peilit


Peilit ovat minulle häiden uudet ikkunat. Tiedättehän, häissä kun nykyään paljon käytetään ikkunoita osana koristelua. Minä vain olen rakastunut peileihin. Peilit ovat ikkunoiden tapaan niin monikäyttöisiä, että uskonpa että vielä pieni valinnanvaikeus minulle koittaa, missä kaikessa niitä hyödyntäisinkään...


6. Kukat


Kukat eivät kaipaa selityksiä! Tosin olen miettinyt asiaa paljon, ja tällä hetkellä alan kallistua oikeiden kukkien sijasta tekokukkiin (ainakin osittain), sillä vieraistamme useampi on pahasti kukille ja tuoksuille allerginen, jolloin aitojen kukkien kylväminen joka puolelle olisi minusta jopa ilkeää. Lisäksi tekokukat ovat nykyään kauniita!



7. Lintuhäkki


En tiedä mistä tämä viehätykseni lintuhäkkejä kohtaan on tullut, mutta se ei ota laantuakseen! Voisin laittaa lintuhäkkejä joka puolelle ja koristella niitä kukin sekä kynttilöin! Jonnekin meidän häissämme on siis lintuhäkki (tai ehkä -häkkejä) tulossa, vielä kun osaisi päättää minne...


8. Samppanjatorni


Ah, tästä olen haaveillut AINA! Kuinka upeaa olisikaan jakaa alkumaljat tällaisesta samppanjatornista, tai vaikkapa kasata jokaiseen pöytään ihan oma pienenpieni samppanjatorni?!

Ehdoton Must have -listaus!


9. Nauhaverho


Tämä on aivan pakkohankinta! Tai tehtävä. Nauhaverholla saa nimittäin upeasti peittoon ei näkyviksi haluttuja seiniä tai alueita, ja toimisihan tämä myös aika ihanana photo boothin taustanakin!


10. Lyhdyt 


Lyhdyissä on hieman sama kuin lintuhäkeissäkin. Niitä pitää olla, mutta minne ne laitan, ja mitä laitan sisälle? Onneksi on aikaa miettiä. Joka tapauksessa näitä meidän häissä tullaan näkemään!



Toiveet ainakin on kohdillaan, nyt vain toteuttamaan unelmia!
Ihanaa maanantaita! 

6 kommenttia:

  1. Allekirjoitan eritoten lyhdyt ja (joulu)valot aivan täysin! Meidän juhlapaikkamme on toisaalta myös niin pimeäkin, että siinä on mulla jo yksistään täydellisen mainio syy pikku tunnelmavaloille... ;) Mutta kyllä mun mielestä häissä saa olla näyttäviäkin elementtejä, ja tietyllä tapaa saa kyllä vetää vähän ylikin! :-D Terveisin siis vaan yksi, joka taatusti vetää niin överiksi ettei mitään järkeä :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä on vähän sama! Valoja pitää olla paljon, että iltahämärissä näkee minne kävelee, elokuussa kun alkaa olla jo aika pimeää... Ja eihän ne ole häät eikä mitkään jos ei vähän överiksi laita! :D

      Poista
  2. "Minä, minun mielestä, minun, minusta..." Eikö häät olekaan "meidän" juhla?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olet aivan oikeassa! Häät ovat meidän juhla :)
      Tämä blogi vain on aika pitkälle koottu minun omista ajatuksistani, sillä sulhaseni suulla en voi puhua :) Toki mukaan mahtuu kuitenkin myös yhdessä keskusteltuja mielipiteitä :)
      Siksipä en millään pysty lupaamaan etteikö täällä jatkossakin tultaisi näkemään aika paljon sanoja "minä, minun mielestä, minun, minusta..." :)

      Poista
  3. Hih, miullekkin nuo jouluvalot on aivan must have juttu häihin! Meidän häitä tanssitaan englannissa ja aikani höpötettyäni jouluvaloista, sulhaseni huomautti että täällä niitä kutsutaan nimellä fairy lights! Ehkä hieman romanttisempi nimitys kuin jouluvalot :)

    VastaaPoista
  4. Hih hih, kieltämättä tuo fairy lights kuulostaa huomattavan paljon ihanammalta ja romanttisemmalta kuin jouluvalot... :D
    Mietin kyllä pääni puhki tätä tekstiä kirjoittaessani mutten millään keksinyt sopivampaa sanaa noita valoja kuvaamaan, ja niinpä päädyin siihen faktaan että jouluvalojahan ne on! :D Mutta ehkäpä tunnelmavalot voisi olla parempi, ja se sopisi suomalaisenkin suuhun..? :)

    Mikään ei kyllä vedä vertoja fairy lightsille, se ilmaisu tekee valoista jo miljoona kertaa satumaisemmat... :) <3

    VastaaPoista